31 maj

Hinner ju väldigt sällan uppdatera här men lägger upp lite bilder och tror ni kommer bli ganska chockade! Det är nämligen så att min faster driver ett eget hundtrim och jag fick en impulsidé efter att Kelis har badat så mycket och man ser hur slank och fin hon blir när pälsen är blöt. Så min faster rakade av henne pälsen och eftersom att min hund tyvärr aldrig kommer att ställas ut eller användas till avel pågrund av den deffekt hon har så spelar det ingen roll för mig. Blir bara skönare för henne nu i sommar när det blir varmt och sen växer det ju ut! :o)

Min faster var hundvakt åt en glad Old English Sheepdogskille som är 8 år! Winston heter han och är riktigt stor.
Det är min kusin och Winston på bilden.


Här har ni henne min lilla pärla! Ni ser ju hur ljus hon vart, det hade man aldrig kunnat tänka sig. Vissa tror att jag köpt en ny hund, vissa tycker att hon är så himla fin rakad, vissa tycker att hon ser ut som ett rådjur och vissa tycker att hon ser ut som en whippet och vissa tycker att det inte var så fint. Alla får tycka olika, men jag tycker att hon alltid är fin min lilla älskling!

Kelis och Axa


Kommentarer
Postat av: Therese

vad är det för deffekt hon har?

kram från oss

2010-06-03 @ 23:24:23
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Therese

Va synd att hon har det.

Men inget som spelar någon roll om du ändå inte ville ställa ut och så..

Vad har du tänkt gör för andra saker med henne ??

Lite nyfiken.

Skönt för henne med sommar frisyr =)



Kram

2010-06-04 @ 07:58:15
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Therese

Hallo !!

Mina planer för Diva är stora =)

Först och främst ska vi sattsa på agilityn.

Det är ju det jag tävlar i nu med min andra tik. (har även startar min hane ett par gånger)



Sen är vi oxå i full gång med att träna tävlings lydnad.

Det tycker både jag och diva är skit kul så det hoppas jag vi ska ut o tävla i oxå..

När vi är redo för det..



Sen vill jag göra andra saker med.

Gärna något i brukset men det får vi se om det kanske blir lite spår..

Men då kanske inte på tävlings nivå eftersom det kräver mycket av en o hålla tävlings form i många grenar..



Sen vet jag inte om vi ska fortsätta att valla lite på skoj...

Vi får se.. men som sagt först och främst lydnad och agility håller vi på med nu..

Ska bli grymt roligt o komma ut o få tävla diva nästa år..

kram på er

2010-06-08 @ 20:38:03
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Therese

Ja bilder är jätte roligt dock tycker jag hon aldrig är still så jag kan ta något bra =)

Har du kontakt med någon mer än malte och hans matte??

Hade varit roligt o se dom andra med och hur dom har det..

Du få me testa på agility med akela..

Hon kommer säkert o tycka det är skit kul. Det brukar både hund och förare gör när dom väl gett det en ordentlig chans hehe ;)



Kul o se kort på din tjej med. Alltid kul o kunna följa kullsyskonen

kram från oss

2010-06-10 @ 07:11:48
URL: http://hesan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0