6 november 2009

I november förra året hämtade jag min första hund! Min första egna hund! Jag var så glad när vi skulle åka och titta på henne, tänk att jag äntligen skulle få en egen hund. Det var helt otroligt, nästan lite som att jag svävade på rosa moln och inte uppfattade allt runt omkring utan bara tanken på en liten valp som skulle bo hos mig var helt otrolig. Det var en lördag, runt klockan tio när jag mamma och farmor svängde in på en gård i Alunda. När vi klev ur bilen såg vi en liten inhägnad där sju valpar stod på bakbenen och ville nå upp och pussas. Jag var helt salig. Ville ta med alla hem.


Jag hade sett bilder på den valp som jag var intresserad av, såg inte riktigt att det saknades en i valpgården. Gunilla (Westpark kennel) sa att min valp var inne för att hon hade ramlat i något och var tvungen att tvättas. Så vi gick in och där var hon! Lurvig och klumpig kom hon trippandes till oss och hälsade. Jag var helt kär. Jag kunde inte åka härifrån utan henne, henne måste jag ha. Jag bestämde mig för att ta med henne hem och ge henne ett bra hem, vi skrev på papper och åkte hem. Mamma skulle till jobbet kommer jag ihåg och det kände som att vi stressade iväg för att hon skulle hinna dit i tid, vilket var synd, hade gärnat stannat lite till.
I bilen hem gnällde hon lite när hon satt i mitt knä, men efter ett tag så lugnade hon sig och somnade. Jag var så glad, kunde inte sluta pussa på henne, min egna lilla valp. Vilken underbar dag.

Alla bilder lånade utav Gunilla från Westpark kennel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0